Zabezpieczenie okien plastykowych zwykle odbywa się wówczas, gdy nie ma potrzeby wykorzystania drogiego szkła pancernego lub innych mechanicznych środków ochronnych. Wzmocnione folie ochronne niezastąpione tam, gdzie istnieje niebezpieczeństwo wybuchów i konsekwencji wybuchów w postaci odłamków.
Opancerzenie okien plastykowych budynków pozwala na rezygnację z krat oraz chroni przed włamaniem się do środka. Na przykład, gdy zostanie rzucony kamień lub cegła w
okno, szkło może pęknąć, lecz odłamki będą zachowywały całość dzięki folii i nie ma ostrej natychmiastowej potrzeby wymiany okna plastykowego. Włamanie się do środka
budynku przez okno wzmocnione folią ochronną wcale nie jest takie łatwe, nawet z wykorzystaniem specjalnych narzędzi zajmie to sporo czasu (w zależności od klasy ochrony) oraz fizycznej kondycji włamywacza.
Uderzenie szkła może spowodować powstanie otworu o średnicy podobnej wielkości do narzędzia uderzeniowego, aby powiększyć otwór pozwalający na przedostanie się do środka niezbędna spora ilość uderzeń. Pancerna (ochronna) folia wyklucza prawdopodobieństwa kradzieży, wytrzymując ciosy, po których zwykła szyba rozsypałaby się na drobne kawałki. Nawet jeśli szkło zabezpieczone folią ochronną zostanie uszkodzone, pozostaje ono w całości w obudowie, i jak pokazała praktyka, właśnie to zatrzymuje włamywacza lub częściej zmusza do zmiany swoich zamiarów.

Elastyczne, przeźroczyste i odporne na proces zużycia tworzywo jest wykorzystywane do lepszej i trwalszej ochrony powierzchni samochodu oraz jego wyglądu zewnętrznego. Folia poliuretanowa przez długi czas chroni pokrycie lakierowane bez zmiany koloru lub odcienia przed różnego rodzaju wpływami zewnętrznymi.

Nasza firma korzysta z kilku rodzajów folii PPF takich producentów, jak: Llumar PPF (Stany Zjednoczone) i producent folii poliuretanowej Llumar – kompania Eastman Chemical Company, znana jako największa współczesna wytwórnia folii ze specjalnym  pokryciem. Ta sama kompania produkuje folię anty-żwirową SunTek. Od 2017 roku pod nazwą firmową Llumar (Stany Zjednoczone 1977 rok założenia) na rynku światowym kompania Eastman produkuje dwa rodzaje folii anty-żwirowych – Llumar PPF Gloss i Llumar PPF Platinum. Do najistotniejszych właściwości zalicza się dwuwarstwowość TOP COAT oraz zdolność do samo regeneracji.

* 112 mikronów – wytrzymują uderzenia do 30 kilogramów. Są dwa rodzaje:  przeźroczyste i przyciemnione o indeksie przepuszczalności światła 5% i 15%;

*  200 mikronów – wytrzymują uderzenia do 65 kilogramów;

*  228 mikronów – wytrzymałość uderzeniowa do 94 kilogramów.

Folia anty-żwirowa Llumar PPF Gloss o grubości 228 mikronów obecnie jest uważana za najgrubszą z możliwych. Wytrzymałość na uszkodzenia – 60 MPa, co prawie 2 razy więcej niż u SunTek. Na dzień dzisiejszy Llumar PPF jest jedną z najlepszych produkowanych w świecie folii ochronnych. Technologia produkcji i nazwa nie rodzi pytań co do jakości i stabilności od ponad 15 lat.

Hexis Bodyfence (Francja) jest nową linią, opracowana przez Hexis R&D na bazie najnowszych technologii. Cel nadrzędny – osłona samochodu przed wpływami zewnętrznymi.

Samo regeneracja. Folia anty-żwirowa Bodyfence ma zdolność do samo regeneracji (samoodnowy) po wpływie ciepła słonecznego lub gorącej wody. Rysy, powstałe na folii w wyniku wpływów zewnętrznych znikają z powierzchni samochodu pod wpływem ciepła słońca lub po zmyciu gorącą wodą.

Ultra przejrzystość. Bodyfence charakteryzuje się wyjątkową trwałością. Jej podstawowym zadaniem jest zabezpieczenie samochodu nie powodujące zmian wyglądu zewnętrznego.

Zabezpieczenie przed odpryskami. Istnieje mnóstwo sytuacji kiedy to może dojść do uszkodzenia lakieru w wyniku uderzenia kamieniem lub żwiru podczas jazdy samochodem. Zapomnisz o tych codziennych niebezpieczeństwach z Bodyfence.

Długotrwałość. Hexis Bodyfence zachowuje pierwotny blask oryginalnego koloru dzięki wzmocnionej ochronie przed słonecznym promieniowaniem UV.

Samooczyszczanie. Folia anty-żwirowa posiada komponent antyadhezyjny. Dlatego kurz i brud będą w mniejszym stopniu zatrzymywały się na powierzchni nadwozia. Samochód nie będzie wymagał tak częstych myć i proces ten będzie o wiele łatwiejszy.

GSuit (Korea) GSuit – koreańska firma zajmująca się produkcją wysokojakościowych folii ochronnych na bazie poliuretanu termoplastycznego, który gwarantuje zabezpieczenie nadwozia samochodu przed chemicznym i mechanicznym  wpływem. Folia na bazie poliuretanu w porównaniu z PCV jest znacznie trwalsza i bardziej odporna. Dość istotny szczegół – GSuit znacznie tańszy od europejskich i amerykańskich brandów. Wcale nie musisz płacić za brand chcąc otrzymać najwyższą jakość. GSuit – najlepszy wybór.

Wysoka wytrzymałość. Folia o grubości 200 mikronów gwarantuje doskonałe zabezpieczenie lakieru przed uderzeniem kamieni, żwiru, drobnymi stłuczkami, wypadkami drogowymi itd. Badanie na wytrzymałość daje świetne wyniki i pozostawia konkurencje daleko w tyle.

Trwałość i wyjątkowa przejrzystość. GSuit charakteryzuje się niezwykłą przejrzystością. Oprócz tego ów materiał chroni przed promieniowaniem UV zachowując pierwotny blask lakieru i pozostawia niezmiennym ogólny wygląd zewnętrzny.

Samo regeneracja. Rysy powstają na nadwoziu podczas codziennego korzystania z samochodu, w wyniku wadliwego mycia, w trakcie jazdy i kontaktu z roślinnością na poboczu, od piaszczarki itd. Wszystkie te zarysowania znikną dzięki zdolności folii do samo regeneracji.

Atrakcyjna cena. Na dzień dzisiejszy folia poliuretanowa GSuit należy do najnowszej generacji i w kwestii jakości dorównuje znanym brandom światowym. Cenowo jest bardzo atrakcyjna. Dlatego korelacja ceny i jakości stawia GSuit na pozycji lidera w sprzedaży.

Samooczyszczanie (hydrofobowość). Folia GSuit ma niezwykle mocną warstwę hydrofobową o grubości 13 mikronów, co 2 razy więcej niż folia Hexis Bodygence. To oznacza, że kurz i różnego rodzaju brud będzie pozostawał w jeszcze mniejszym stopniu, a potrzeba mycia samochodu będzie rzadsza i proces o wiele prostszy. Dzięki swym elastycznym walorom i sposobowi nałożenia folia PPF zapewnia równomierną grubość pokrycia całej powierzchni nadwozia samochodu niezależnie od stopnia skomplikowania kształtu. Materiał wysokiej jakości opracowany został pod nadzorem resortu obronnego, co nie pozostawia wątpliwości w jego trwałości i pewności. Termin żywotności pokrycia laminowanego wynosi 5 i więcej lat. Pełna przepustowość promieni ultrafioletowych zapewnia taki sam wygląd zewnętrzny oklejonych i nie oklejonych detali. Odróżnić można to tylko z bardzo bliskiej odległości i przy uważnym przyjrzeniu się. Nieznaczne zarysowania na pokryciu pod wpływem promieni słonecznych i ciepła same się regenerują. Nie zaleca się w celu samodzielnego naprawiania korzystanie z suszarki, nieprofesjonalne działania mogą w tym przypadku tylko zaszkodzić. Za pomocą folii poliuretanowej można okleić cały samochód albo poszczególne części nadwozia, najbardziej narażone na wpływy zewnętrzne (maska, zderzak, lusterka, progi, obszar wokół klamki itp.). Pozytywne walory światłoprzepuszczalne pozwalają wykorzystanie ochrony dla oklejenia świateł samochodowych, co z kolei zabezpiecza i chroni światła przed zmętnieniem. Oklejenie samochodów używanych z niewielkimi rysami i przetarciami pozwala uzyskać znaczne lepszy wygląd zewnętrzny, folia wypełnia wszystkie możliwe nierówności. Jednak dla osiągnięcia lepszego efektu przed laminowaniem należy wykonać polerowanie samochodu. Odpryski farby można zamalować i po tym zabiegu będą one prawie niewidoczne. Dzięki doświadczeniu pracowników i wypracowanym metodom nałożona folia nie będzie zauważalna, jest ona w specjalny sposób podwijana pod nadwozie przystosowanymi do tego narzędziami. Klienci otrzymują gwarancję od producenta folii na 2 do 10 lat i 1 rok gwarancji na prace wykonawcze. Po nałożeniu folii samochodu nie należy poddawać myciu przez tydzień aby proces adaptacji przebiegł prawidłowo. Po upływie 7 dni odbywa się przegląd kontrolny w firmie dokonującej oklejanie. W przypadku zauważenia jakichkolwiek nawet drobnych wad – pracownicy niezwłocznie je usuwają. Gdy po tygodniu klient nie zjawia się na przegląd kontrolny – późniejsza reklamacja się nie uwzględnia.